'2021/07/07'에 해당되는 글 4건

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  1. 2021.07.07 Blender 3.0가 10월로 연기 된 것 같네요.
  2. 2021.07.07 CREATING DIGITAL DOUBLES WITH SINGLE-CAMERA PHOTOGRAMMETRY
  3. 2021.07.07 Take-Two Interactive Software, Dynamixyz 인수
  4. 2021.07.07 Sprite Stack 2021 Preview
Brand_news/Blender2021. 7. 7. 09:48

2021년 8월에 발표하기로 한 Blender 3.0가 10월로 연기 된 것 같네요.

이유는 코로나 바이러스에 대한 여행 이동 제한이 완화될 것 같고

이떄 핵심 개발에 대한 워크숍을 하려도 한다고 합니다.

 

내용----------------------------------------------------------------------------

Hi everyone,

In discussions on the coming 3.0 release, I witnessed a need to have a 
couple of (IRL) workshops with core contributors in order to solve 
pressing design issues. We have to wrap up 2.8 UI work, review how it 
went, and fix some things that went bad.

My goal would be to work on a clear guideline doc for how Blender 3.0 is 
meant to work, as a lead for all ongoing projects to align with. That 
will also empower the module teams to schedule their work. It would  be 
preferred if we keep the 3.0 versions work backwards compatible for two 
years (Py API included, with as exception the new GPU module).

I also think we should avoid to include big new ambitious goals to 3.0, 
aside of projects we planned to tackle already (node systems, 
animation/rigging, physics/particles/hair real-time editing).

With the pandemic coming to an end, I think that we should be able to 
travel and meet again late July or August. Workshops can happen then or 
in September.

This puts the 3.0 planning under a lot of pressure... I also think we 
have to allow the developers to schedule a summer holiday, to relieve 
Corona stress and to give everyone time to come back together again - 
after having been separated in lockdown so long.

For these reasons I propose to shift the 3.0 release planning with two 
months, to late October. The asset project would love the extra time, 
and CyclesX then can also be in the release.

I've discussed this with the admins and several of the core developers. 
I think there's a wide support for this decision, but please speak out 
here if there are pressing other viewpoints to revise the planning.

Thanks,

-Ton-

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Blender 3.0의 준비 중인 릴리지 노트에 대한 정보는 아래의 링크를 참고 하세요

 

자세한 내용:

https://lists.blender.org/pipermail/bf-committers/2021-June/051043.html

 

[Bf-committers] Release planning update - Blender 3.0 later

 

lists.blender.org

 

https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/3.0

 

Reference/Release Notes/3.0 - Blender Developer Wiki

Blender 3.0 Release Notes Blender 3.0 is currently in Bcon1 until TBD, development in master. (schedule) Compatibility Nothing so far.

 

 

 

 

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Posted by dhkim DongHwan, Kim

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Reference_data/Tutorial2021. 7. 7. 09:41

gnomon workshop에 3D Scan 기반의 얼굴을 어떻게 어떻게 디지털화 하는지에 대한 좋은 과정 영상이 올라왔네요.

영상에서는 스캔은 Metashape에서 수정은 Wrap에서 하고 그 외에  Lightroom, Photoshop, Mari 및 ZBrush를 포함한 다양한 소프트웨어를 사용하고 있습니다.

 

자세한 내용:

https://www.thegnomonworkshop.com/tutorials/creating-digital-doubles-with-single-camera-photogrammetry

 

Creating Digital Doubles With Single-Camera Photogrammetry | The Gnomon Workshop

Senior 3D Artist – Facial Modeler Adam is a Senior 3D Artist with over ten years of experience working in Visual Effects and Animation. Over the past five years he has been working on character pipelines for clients such as Blur Studios, Activision & Ubi

www.thegnomonworkshop.com

 

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Posted by dhkim DongHwan, Kim

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iClone을 테스트 하면서 모션캡쳐와 페이셜 캡쳐에 관심을 가지고 있는데

Dynamixyz가 Take-Two Interactive Software에 인수되었다고 하네여

Take-Two Interactive Software는 Rockstar와 Take-Two 등의 스튜디오를 가지고 있어

앞으로 게임 개발에 직접적으로 사용 될 것으로 보이네요.

 

자세한 내용:

https://ir.take2games.com/news-releases/news-release-details/take-two-interactive-software-acquires-dynamixyz

 

Take-Two Interactive Software Acquires Dynamixyz | Take-Two Interactive Software, Inc.

Leader in video-based facial animation services to provide cutting-edge, proprietary technology and services exclusively for Company's publishing labels and development studios NEW YORK --(BUSINESS WIRE)--Jul. 1, 2021-- Take-Two Interactive Software, Inc.

ir.take2games.com

 

 

 

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Posted by dhkim DongHwan, Kim

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SpriteStack가 2021 프리뷰 영상이 공개되어 있습니다.

올해부터 예전의 기억을 다시 리마인트 하는 작업을 하는데 딱 느낌이 오네요..^^

 

자세한 내용:

https://spritestack.io/upcoming

 

SpriteStack.io

3D pixelart editor based on sprite stacking technique.

spritestack.io

 

 

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Posted by dhkim DongHwan, Kim

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