MaterialX가 The Academy Software Foundation(ASWF)의 최신 호스팅 프로젝트가 되었습니다.
2012년 Lucasfilm에서 개발하고 2017년에 오픈 소스로 공개된 MaterialX는 DCC 애플리케이션 간에 리치 머티리얼 및 룩 개발 콘텐츠를 주고 받기 위한 표준 형식으로 3ds Max, Maya 및 Substance Designer, Arnold 및 RenderMan 렌더러를 포함한 소프트웨어에서 지원되며 Universal Scene Description 및 Autodesk의 표준 표면 셰이더를 비롯한 기타 주요 기술 표준에 통합되었습니다.
자세한 내용:
MaterialX - Home
Update Jun 21, 2021: MaterialX Library v1.38.1 has been released. This release adds support for shared library builds on Windows, 16-bit unsigned integer images in MaterialXRender, and compound nodegraphs with user interfaces is shader and UI generation. I
www.materialx.org
https://www.aswf.io/blog/materialx-joins-the-academy-software-foundation-as-a-hosted-project/
MaterialX Joins the Academy Software Foundation as a Hosted Project - ASWF
t MaterialX has been accepted by the Academy Software Foundation’s Technical Advisory Council (TAC) as the seventh Foundation-hosted project.
www.aswf.io
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